.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پارکبان هایی که خود نیاز به پاسپان دارند
در شهرستان ساری برخی از این پارکبان ها در قبال یک ساعت توقف از مبلغ 300 تا 600 تومان از شهروندان گرفته و حتی در قبضی که به رانندگان تحویل می دهند مبلغ درج شده کمتر از میزان دریافت شده می باشد...
پارکبان هایی که خود نیاز  به پاسپان دارند


امروزه حجم ترافیک در اکثر شهرهای مازندران به معضلی اساسی در حوزه شهری تبدیل شده تا آنجا که عملا" برخی از مسئولین چاره ای جز تسلیم شدن در مقابل این معضل نداشته و تا کنون راهکار اساسی از سوی آنها در قبال رفح این مشکل مشاهده نشده است.
از طرفی حجم فزاینده و روبه رشد تولید خودرو و ورود آن به فضای شهری و نبود ناوگان حمل و نقل عمومی مناسب در شهرهای مازندران همه و همه باعث شده که هر روز وقت بسیاری از شهروندان استان در ترافیک های خسته کنندده سپری شده و همچنان شاهد تداوم این پدیده در حوزه شهری و استان باشیم.
در این بین مرکز استان مازندران به دلیل شرایط خاص خود همواره و در اکثر ساعات شبانه روز از معضل ترافیک در رنج بوده و مردمان ساکن این شهر و مسافران آن مجبور به تحمل این مشکل می باشند.
شاید بیراه نباشد بگوییم یکی از دلایل اصلی ترافیک در سطح شهرهای مازندران به نبود پارکینگ مناسب بر می گردد که تنها کافیست نگاهی به تعداد پارکینگ های موجود در شهرها انداخته تا صحت این موضوع براحتی برای خوانندگان اثبات گردد.به همین جهت رانندگان مجبورند برای پارک وسیله نقلیه خود از اماکنی که توقف ممنوع بوده استفاده که ضمن عدم رعایت قانون سبب ایجاد ترافیک نیز می گردند.
از اینرو مسئولین امر برای حل مشکل وضعیت توقف خودروها در معابر شهری مبادرت به ساماندهی پارکبان ها نموده که متاسفانه در بعضی مواقع خود این افراد نیز به معضلی تازه برای شهروندان تبدیل شده اند.
به عنوان نمونه در شهرستان ساری برخی از این پارکبان ها در قبال یک ساعت توقف از مبلغ 300 تا 600 تومان از شهروندان گرفته و حتی در قبضی که به رانندگان تحویل می دهند مبلغ درج شده کمتر از میزان دریافت شده می باشد.
اگر چه رانندگان وسائط نقلیه نیز به خاطر خلاصی از ترافیک سرسام آور و یافتن یک جای مناسب برای پارک خودروی خود به راحتی حاضر به پرداخت این پول می باشند اما با یک حساب سرانگشتی در قبال اخذ اضافه وجه تنها به مبلغ یکصد تومان از هر راننده و در طول شبانه روز از صد راننده می بینیم که مبلغی حداقل معادل سیصد هزار تومان به جیب این پارکبان ها در طول ماه رفته که متاسفانه اطلاعات و مشاهدات ما حکایت از درآمد غیر قانونی بسیار بالاتر از این مقدار در سطح شهرستان ساری از سوی برخی از پارکبان ها را دارد.
از سویی بخاطر اینکه مبالغ دریافتی از شهروندان در نگاه اول بسیار ناچیز می نماید هیچ شهروندی حتی حوصله پیگیری این موضوع را نداشته مضافا" اینکه ساز و کار گزارش اضافه دریافتی نیز از سوی دستگاههای مجری اعلام نشده است.
علی ایحال با توجه به گزارشات متعدد و مختلفی که شهروندان ساروی و برخی دیگر از شهرهای در قبال این موضوع داشته اند انتظار می رود مسئولین شهری تصمیمات جدی تری در قبال این موضوع گرفته و مانع از ایجاد معضلی دیگر در حوزه شهری گردند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 11 بهمن 1390
سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری ساری کمترین نظارت را به این پیمانکاران دارد.فقط منتظر پول است .شهروندان هم به خاطر 200تومان درگیر نمی شوند ولی این پول در ماه سر به فلک میزند ....خوش به حال شهردار و مدیر عاملانش
نا شناس 11 بهمن 1390
نظارت ضعیف شهرداری ساری و شهردارهمه جایی است ...ترافیک،زباله،تاکسی رانی،کارهای عمرانی...
نا شناس 12 بهمن 1390
سلام به همه
واقعا همینطوره برای خود من هم بارها پیش اومده که از دست این پارک بان ها نقره داغ شدم-هر بار به دلیلی!!!1
یکبار به بهانه نداشتن پول خورد و وعده سر خرمن دادن که بیا چلوتر از ماشین دیگری میگیرم و بهت میدم!
یکبار هم (یکبار که چه عرض کنم دهها بار)به بهانه اعیاد و مناسبتهای مختلف درخواست هدیه و هبه از نوع پول کردند!!!!
تقصیر ما مردم چیه در حالیکه مجبوریم با زن و بچه و با ماشین بریم بیرون!!!اگه بخواهیم 5 دقیقه جلوی یه داروخونه یا نانوایی ترمز کنیم آقایان مثل اجل معلق سر میرسند و برگه در دست وارد میدان شده و پول میگیرند!!!
یکی نیست به آقایون بگه اشتغال و کارآفرینی که میگن این نیست که دست چند نفر پیرو جوون قبض بدی که پول زور و یا مفت از مردم بیچاره بگیرن!!!این گدا پروری هست و دون شان یک انسان آبرومند هست!!!
کم کم شاهد این هستیم که اگه تو ترافیک گیر کنیم و مجبور به توقف پیشت چراغ قرمز هم بشیم آقایون پارکبان با برگه هایی در دست وارد بشن و درخواست حق توقف بشن و در کنارش ما احتمالا باید شیرینی اعیاد یا خرمای وفات رو هم در قالب اسکناسهای خوشرنگ خودمون که قراره چند تا صفر ازشون حذف بشه به اونها بدیم...........
شاید این اتفاق برای پارکینگ حیاط منزلمون هم بیفته و واسه اونجا هم باید به آقایون پووووووول بدیم......متاسفم!!!!!!
نا شناس 12 بهمن 1390
آقای رضایی و روحی که مالکان این پارکبانی در ساری هستند و فکر میکنند یک ارثی است که از طرف لابی های آقای (ش) نماینده محترم به آنها رسیده یک کمی هم انصاف داشته باشید و با ما مردم این جوری برخورد نکنید به خدا رفته بودم دنبال بچه کمتر از 5 دقیقه ماشین من در خیابان فرهنگ با وجود اینکه خودم داخل ماشین بودم و مامور پارکبانی مجبورم کرد تا 300 تومان بدهم وگرنه ماشین مرا به پارکینگ منتقل خواهد کرد که گرفتم و دادم و خلاص شدم
نا شناس 12 بهمن 1390
يه سوال دارم وقتي پاركبان ها وجه دريافت ميكنند چرا اون برگه را هم ميگيرن . چطوري بايد ثابت كنيم كه وجه پرداخت كرديم ...
نا شناس 12 بهمن 1390
فکر نکنم کسی راضی به پرداخت این پول ها باشه من که راضی نیستم و در روز قیامت ادعای حق میکنم
نا شناس 12 بهمن 1390
با سلام
اما در قائم شهر چنين نيست و دليلش استفاده از افراد موجه و تحت پوشش بهزيستي و مديريت درست تحسين برانگيز است .با تشكر شهروند قائم شهري
نا شناس 12 بهمن 1390
با تشكر از طرح اين موضوع با نگاهي به وضعيت ظاهري اين پارك بانها به راحتي مي توان دريافت كه بيش از نيمي از آنها افراد معتاد هستند كه هيچ گونه نظارتي هم بر آنها صورت نمي گيرد فقط در پايان شب بايد آن مبلغ تعيين شده را به مسئول خود تحويا دهند حال هر چه درآمد بيشتر داشتند نوش جون خودشان !!!!!!!
علي 12 بهمن 1390
اصولا گرفتن پول پارك جهت پارك كردن خودرو در خيابان همراه بايد با ارائه خدمتي باشه . من ميخواهم بدونم كه اين پاركبا نها كه تو ساري بسيار زياد و نا مربوط با آدم برخورد ميكنند چه خدمتي ميكنند كه بايد پول بگيرند‌؟ اي خيابا نها از قبل در شهر بوده و كسي بابت اون پولي نميداد . مسولان شهري به جاي استفاده از پاركبان بفكر ساخت پاركينگ عمومي دائمي در سطح شهر و مركز شهر باشند و سعي كنند اونجا جبران كسري بودجه و خرج زن و بچه هاشون رو بكنند.
1111 12 بهمن 1390
میتونی پول ندی و بری هیچ کس نمتونی جلوی شما را بگیریه چون کار اونها غیر قانونی خود بچه های راهنمایی اعلام کردند که این کار اونها غیر قانونی هست و اینکه در قیض اونها نوشته شده در صورت عدم پردداخت حق پارکنیک جریمه خواهید شد عملی کاملا غیر قانونی و خلاف هست براساس قانون راهنمایی و رانندگی افسری که می خواهد جریمه ای را برای وسیله نقلیه ای بنوسید باید با چشم خودش دیده و تخلفش محرز شده باشد تا بتواند نسبت به صدور قبض جریمه اقدام کند.
نا شناس 12 بهمن 1390
وقتي بامعامله يكي ريس ترافيك ميشه بامعامله هم كاروبه هموناميده وقتي معترض ميشي ميگن مزايده بود خودتي اقاجان


نا شناس 12 بهمن 1390
اقاي رجبي بافشاريكه روحي به رضايي واونهم به حجازي اوردريس شدسريعانونيكه قرض گرفتوپس داداوتموم پاركبانيهاروبي حساب كتاب دادبه نفراول حامي خودش به اين ميگن ادم بامعرفت جواب خداروكي ميده//؟؟؟؟؟؟
نا شناس 13 بهمن 1390
از اين شهر بي صاحب هر چه بگوئيد كم گفتيد با اين همه مشكل ترافيك در خيابان قارن نبش حاجي آباد سه طبقه پاركينگ پاساژ را با روابطي كه مالك با اعضاء شوراي شهر ساري داشت با شيشه تبديل به 200 مغازه 5 متري كرد و فروخت آيا مي دانيد با محبت (انشاء ا... بدون اجر دنيوي بوده باشد ) اعضاء شوراي شهر فقط 200ميليون تومان جريمه داد؟؟؟ حال اگر شهرداري قيمت واقعي را محاسبه مي كرد بيش از 8 ميليارد تومان مي بايست جريمه پرداخت كند !!! حالا شوراي شهر ساري مي آيد جلسات كارشناسي مي گذارد كه پارك بان 200 تومان بگيره يا 300 تومان ؟؟؟؟؟؟
نا شناس 13 بهمن 1390
آقاي رئيس جمهور شما را به خدا فكري به حال شهرداري ساري بنماييد
نا شناس 13 بهمن 1390
یه برگی که باید واسه یه نفر استفاده کنند رو با ترفند های مختلف واسه چند ماشین استفاده می کنند. مثلا یه گوشه یرگه رو پاره می کنند .
تازه اکثرا زیر 300 تومن که هیچ وقت نمی گیرن
نا شناس 15 بهمن 1390
بنده هم نقره داغ گردیده ام
d-m 16 بهمن 1390
این مشکل کلیه شهرهای شمالی است.وقتی برای یک شهرکوچک مثل نوشهربافضای پارک بسیارمحدود چندین پارکبان می گذارند.ودرامد آنها کفاف زندگی شان رانمیدهد مجبورند به دریافتهای خارج ازضوابط رو بیاورندومسئولین هم خودشان را به خواب مصلحتی بزنند.چون درنهایت برندگان مزایده ها خودشان هستند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.011 seconds.